مشاوره انتخاب کابل برق

راهی ساده و سریع در انتخاب کابل برق که در آن فراسنجهای فنی، اقتصادی و استانداردی و نیز متغیرهای وابسته به کم و کیف پروژه و نوع کاربری مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از مشاور مورد اعتماد است.

همان طور که اشاره شد، موضوع انتخاب کابل برق زوایایی متعددی را در بر میگیرد. در اینجا به موارد مهم آنها اشاره میکنیم.

مراحل انتخاب کابل برق مناسب

تامین کابلهای برق صنعتی

  1. نخست باید به نوع کاربری، محل نصب و شرایط بهره برداری توجه نمود.
  2. سپس کمیتهای الکتریکی را مانند: ولتاژ نامی، جریان یا توان عبوری، تعداد فاز شبکه، جریان اتصال کوتاه، طول شبکه و مقدار مجاز افت ولتاژ را در نظر گرفت.
  3. و نیز شرایط فیزیکی و مکانیکی مثل: وجود یا نبود فشار، نیرو یا تنش مکانیکی، رطوبت، مواد هیدروکربنی و اسیدی و میانگین یا کمینه و بیشینه دمای محیط را دانست.
  4. آنگاه نوبت به در نظر گرفتن الزامات استانداردی و پارامتر مالی و اقتصادی میرسد. در کنار این ممکن است ویژگیها و شرایط ویژه ای هم بسته به نوع پروژه به موارد یاد شده اضافه گردد.

در نهایت با آگاهی نسبت به نکات یاد شده، کابل برق مناسب انتخاب میشود. در هر مرحله از مراحل بالا میتوان از محاسبات علمی، جداول راهنما و تجارب فنی بهره جست؛ اما…

گاهی کمبود زمان یا عدم دسترسی به یک یا چند مرجع اطلاعاتی ما را به سمت راهی سریع و سهل الوصول و ضمناً مطمئن میکشاند. این راه چه میتواند باشد؟

مشاوره انتخاب کابل برق

انتخاب کابل برق

درست است، مشاوره. البته بهتر میدانید که در مشورت گرفتن هم توجه به نکاتی بسیار اهمیت دارد. فرد مشورت دهنده باید در زمینه ای که پیشنهاد ارائه میکند متخصص و آگاه بوده و تسلط کافی داشته باشد؛ یعنی:

  •  اگر پیشنهاد فنی میدهد، از استانداردها، الزامات فنی و دسته بندی انواع کابل برق و دارا بودن گواهی یا تأییدیه های استاندارد در مورد محصولات معرفی شده مطلع باشد.
  • چنانچه پیشنهاد مالی ارائه میکند، در زمینه خرید و فروش کابل برق با تجربه و بر شرایط روز تولید و تجارت کابل واقف باشد.
  • برای پیشنهادهایش دلیل و برهان عقلی داشته باشد.
  • در صورت نیاز بتواند اسناد کافی برای درستی پیشنهادش ارائه نماید.

در مورد انتخاب کدام نوع از کابلهای برق میتوان مشاوره گرفت؟

مشاوره تخصصی

تقریباً همه کابلها! بله، با توجه به فعالیت چندین ساله مجموعه نامیرا کابل در زمینه عرضه انواع کابل برق و آشنایی با رده های گوناگون این محصول، برای ارائه مشاوره در مورد انتخاب صحیح در خدمت مخاطبین گرامی هستیم. چنانچه بخواهیم گروههای مهم کابل برق را معرفی کنیم باید بگوییم:

  1. انواع کابل برق فشار ضعیف معمولی و زمینی 300/300، 300/500، 450/750 و 600/1000 ولت
  2. کابلهای فشار متوسط زمینی مسی و آلومینیومی 6، 10، 20 و 33 کیلو ولت
  3. زمینی فشار قوی 36/66، 76/132، 133/230 و 230/400 کیلوولت
  4. خودنگهدار فشار ضعیف و متوسط
  5. کابلهای برق با عایق و روکش مقاوم در برابر حرارت
  6. کابل برق ضد آب
  7. کابلهای برق زره دار و مقاوم در برابر مواد هیدروکربنی