فروش کابل فشار ضعیف زمینی

به دلیل اهمیتی که کابل های فشار ضعیف زمینی در تغذیه بارهای گوناگون و گسترده خانگی، کارگاهی، کشاورزی، آموزشی، اداری، خدماتی و ورزشی دارند، مرغوبیت آنها و توجه به استاندارد بودنشان در هنگام خرید و فروش بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

فشار ضعیف یعنی چه؟

همان طور که میدانید، واژه های فشار ضعیف یا فشار متوسط و فشار قوی در صنعت برق به منظور بیان سطح ولتاژ تجهیزات به کار میروند. مطابق تعاریف استاندارد، کابل فشار ضعیف به آن دسته از کابلهای برق اطلاق میگردد که ولتاژ نامی و بایسته آنها مساوی یا کمتر از یک کیلو ولت (1000 ولت) باشد.

با این تعریف متوجه میشویم که تنوعی وسیع از کابلهای برق در این جرگه میگنجند. البته زمانی که کلمه زمینی را به نام کابل می افزاییم از این تنوع کاسته شده و کاربری معین و محدودتر میگردد.

کابل LV زمینی

به طور کلی کابلهای فشار ضعیف زمینی به گونه ای ساخته میشوند که در ولتاژ نامی تعیین شده بدون مشکل به کار خود ادامه دهند و بتوان آنها را مستقیماً در زیر زمین نصب نمود. حال با توجه به دیگر مشخصات و ویژگیها، میتوان کابل مناسب را انتخاب و خریداری نمود.

مواردی مانند این که هادی کابل مسی باشد یا آلومینیومی، تعداد رشته ها و سطح مقطع آنها چه قدر باشد، جنس مناسب عایق و روکش چیست و آیا به حفاظتهای خاصی نیاز است یا خیر؟

کابل LV زمینی

فروش کابل فشار ضعیف زمینی

در کنار این موارد همان طور که در آغاز بیان شد، خرید کابل از مراکز معتبر و توجه به استاندارد بودن کابل بسیار مهم است. ممکن است کلیه مراحل انتخاب سایز و جنس هادی و دیگر اجزای کابل به درستی انجام پذیرد؛ اما با خرید کابل غیر استاندارد انتظارات فنی برآورده نگردد.

از سویی دیگر کابلهای نامرغوب با مشکلات دیگری همچون عمر مفید کوتاه، افت ولتاژ و افزایش نامتعارف حرارت در حین کار رو به رو میشوند و در پی آن اختلال در عملکرد تجهیزات الکتریکی تغذیه شونده از طریق این کابلها و کاهش ایمنی به وجود می آید. عموماً مرکز فروش کابل فشار ضعیف زمینی بهتر است در هنگام معرفی محصول کلیه جوانب فنی و اقتصادی را در نظر بگیرد و از این منظر به یک نقطه بهینه برای مشتری برسد.