سیم جرقه زن سیلیکونی ولتاژ بالا

سیم های جرقه زن عرضه شده، نوعی خاص از گروه سیمهای سیلیکونی هستند که برای این کاربرد طراحی و مناسب سازی شده اند.

سیستم جرقه زن صنعتی

جرقه زنهای الکتریکی برای روشن کردن مشعلها، بویلرها، محفظه های احتراق و یا توربینهای گازی در کارخانه ها، نیروگاهها و صنایع هوا و فضا استفاده میشوند. ولتاژ بالا برای ایجاد جرقه توسط یک ترانسفورمر افزاینده ایجاد میگردد. سیمهای جرقه زن مقاوم به حرارت برای اعمال این ولتاژ و جریان لحظه ای به محفظه احتراق به کار میروند.

این سیمها میتوانند از نوع سیلیکونی باشند. بدیهی است به سبب متفاوت بودن ولتاژ اعمالی به سیم جرقه زن (در حد چند KV)، عایقش ضخامت بیشتری نسبت به سیمهای ولتاژ پایین خواهد داشت.

به طور کلی، سیم جرقه زن سیلیکونی دارای هادی مسی افشان یا نیمه افشان قلع اندود و عایق سیلیکون رابر با بیشینه دمای کاری 200+ سانتیگراد خواهد بود. به کار گیری آمیزه سیلیکون در ساخت سیم جرقه زن به دلیل برخورداری آن از انعطاف پذیری، استحکام حرارتی بالا و LSFOH بودن، یکی از گزینه های خوب و متداولترین شیوه تولید این نوع سیمهاست.

انواع سیم جرقه زن و کابل جرقه زن

سیم جرقه زن سیلیکونی

دسته بندی این گروه از محصولات میتواند بر پایه موارد زیر صورت بگیرد:

  • ولتاژ جرقه
  • سطح مقطع هادی و قطر نهایی سیم
  • ساختار یا تعداد لایه ها

بر پایه این معیارها با تنوع محصولات زیر رو به رو هستیم:

  1. تک روکش، دو روکش و سه روکش: اولی تنها از یک لایه عایق سیلیکونی ساخته شده است. نمونه دوم متشکل از دو لایه سیلیکون است. نمونه سوم متشکل از یک عایق سیلیکون، یک لایه بافت ابریشم مصنوعی نسوز (فایبرگلاس) و یک لایه دیگر از روکش سیلیکونی میباشد.
  2. سطح مقطع رسانا معمولاً از 0.5 تا 2.5 میلیمتر مربع خواهد بود. قطر بیرونی سیم یا کابل نیز در بازه 5 تا 8 میلیمتر است.
  3. ولتاژ جرقه قابل تحمل: 10، 20 و یا 30 کیلو ولت

از استانداردهایی که در ساخت و آزمایش Ignition cable or Ignition wire به آنها استناد میشود، میتوان به IEC 60332, IEC 60754, IEC 60228, IEC 61034, IEC 60502 اشاره نمود.

فروش سیم جرقه زن سیلیکونی

سیم جرقه زن تک روکش

نمونه های مختلف معرفی شده از این محصول برای صنعتگران گرامی تأمین و تحویل میگردد. برای ثبت درخواست خرید، مشخصات سیم یا کابل مورد نیاز را با ما در میان بگذارید تا موجودی روز و پیشنهاد قیمت به حضور شما اعلام گردد.