تأمین انواع سیم افشان

انواع سیم افشان چه از منظر شاخصه های فنی و چه از دیدگاه سایز به شکل عمده برای مصارف گوناگون ساختمانی و صنعتی تأمین میگردد.

فکر میکنیم سیم افشان نیاز به معرفی ندارد؛ چون گستردگی محلهای استفاده از آن سبب شده است بسیاری از کاربران تجهیزات و دستگاههای الکتریکی این نوع از سیم برق را بشناسند. البته برای معرفی محصولات و خدمات به نظر میرسد باید اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار بگیرد. از این رو کمی درباره انواع سیم افشان خواهیم گفت.

نکته ای که در تمامی انواع سیم افشان مشترک است، نوع یا کلاس رسانای به کار رفته در آن است. رسانای رشته ای و انعطاف پذیر از جنس مس نرم شده که در استانداردها به کلاس 5 و 6 معروف است. سایز بندی سیم افشان بر پایه سایز همین رساناست. مطابق IEC سطح مقطع رسانا یا هادی سیم با واحد میلی متر مربع یک روش برای سایزبندی این محصول است. برای برخی محصولات از استاندارد AWG نیز بدین منظور استفاده میشود. همچنین در گروهی از سیمهای افشان ممکن است هادی مسی به شکل قلع اندود ساخته شود.

در سیمهای افشان متداول، PVC برای ساخت عایق به کار میرود. در دیگر انواع سیم افشان که به سیمهای نسوز یا مقاوم در برابر حرارت معروفند، از عایق سیلیکون رابر استفاده میگردد. مهمترین وجه تمایز این عایقها محدوده دمای کاری آنهاست که در تعیین نوع و محل کاربرد سیم افشان نقش اساسی دارد.

برای سیم افشان و دیگر انواع سیم و کابلهای برق، غالباً استانداردهای لازم الاجرا تدوین شده است و این محصول حتماً باید دارای گواهی استاندارد از سازمانهای ذیصلاح باشد. البته رقابتهای تجاری، تنوع تولید کننده ها و تنوع نیازها و سلایق موجب میشود در میان سیمهای افشان استاندارد با تنوع درجه کیفی مواجه باشیم.

موضوع اصلی این بخش، تأمین مطمئن سیم افشان برای مشتریان و کاربران مختلف است؛ اما چون از تأمین انواع این سیم برق سخن رفت، نخست به بیان انواع آن پرداختیم. مجموعه نامیرا کابل آماده تأمین انواع سیم افشان معرفی شده است و در این زمینه پیشنهادهای مناسبی را به خریداران و متقاضیان گرامی ارائه مینماید.