قیمت سیم و کابل سیلیکونی

رابطه ای که میان نوع مواد اولیه تولید سیم و کابل با قیمت تمام شده آنها وجود دارد به طور عام، و شرایط تعیین قیمت انواع سیم و کابل سیلیکونی به صورت خاص، موضوع مورد بحث در این مطلب است.

هنگامی که سهم هر یک از فاکتورهای مؤثر بر قیمت سیم یا کابل را مورد ارزیابی قرار میدهیم، متوجه خواهیم شد بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده این محصولات مربوط به نرخ مواد اولیه به کار رفته در تولید آنهاست. سیم و کابلهای برق، کنترل و مخابراتی غالباً متشکل از دو جزء اصلی رسانا و عایق هستند.

در مورد سیم و کابل سیلیکونی معمولاً جنس رسانا مس به شکل ساده یا قلع اندود است و جنس عایق و روکش نیز سیلیکون رابر خواهد بود. نرخ این دو ماده و شرایط تولید، پارامترهای مهم تعیین کننده قیمت این گروه از سیم و کابلها هستند. حال بر پایه سایز سیم یا کابل سیلیکونی و ساختارهای متفاوتی که در این نوع محصولات وجود دارد، قیمتهای داخل این مجموعه نیز با تفاوت رو به رو خواهند شد. برای مثال قیمت سیم سیلیکونی تک روکش با دو روکش و یا کابل سیلیکونی ساده با شیلد دار یکسان نیست.

در معرفی و عرضه انواع سیم و کابل سیلیکونی ضمن بیان ویژگی نمونه های متفاوت و ارائه تضمین نسبت به مرغوبیت ساخت، پیشنهاد قیمت نیز بر پایه تعادل و تناسب خواهد بود تا سطح رضایت مشتریان از خرید این محصولات ارتقا یابد.