عرضه هادی هوایی روکش دار

به سبب درخواستهایی که در مورد تأمین انواع هادی آلومینیومی هوایی روکش دار وجود داشت، برنامه عرضه این محصولات در دستور کار قرار گرفت.

توزیع انرژی الکتریسیته از طریق خطوط هوایی به دلیل سادگیهایی که در انشعاب گیری، عیب یابی و مواردی از این دست دارد، همچنان مورد استقبال شرکتهای برق و مصرف کنندگان است. مستحضرید در کنار مزیتهایی که برای خطوط هوایی وجود دارد، معایب گاه دردسر سازی هم دارند. تأثیر پذیری هادیهای لخت و بدون روکش به کار رفته در این سیستمها از شرایط جوی و محیطی و در پی آن اتصالیها و قطعیهای پیاپی موجب شده تا راه حلی برای آن اندیشیده شود تا ضمن بهره مندی از مزایا تا حد ممکن و قابل توجهی معایب آن را تقلیل داد.

درست همین جاست که نقش آفرینی هادی هوایی روکش دار آغاز میگردد. این هادیها که غالباً بر پایه آلومینیوم هستند (تمام آلومینیومی، آلومینیوم آلیاژی و آلومینیوم تقویت شده با فولاد) از یک روکش برخوردارند. این روکش کاهش اتصالی فازها با هم، با دیگر اجزای شبکه و با اجسام جانبی را به ارمغان می آورد. جنس روکش معمولاً PE یا XLPE است. میان ضخامت روکش هادی و ولتاژ نامی شبکه ای که در آن نصب خواهد شد رابطه مستقیم وجود دارد؛ یعنی مثلاً ضخامت روکش در هادی 33 کیلوولت بیشتر از همتای 20 کیلو ولتی آن خواهد بود.

عرضه انواع رنجها و سایزهای هادیهای هوایی روکش دار با تأمین مطمئن از محصولات مرغوب، تضمین شده است.