سیم نسوز سیلیکونی چیست؟

سیم نسوز سیلیکونی چه ویژگی هایی دارد؟ چه ارتباطی بین سیلیکونی و نسوز بودن سیم وجود دارد؟ این سیم در چه جاهایی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار میگیرد؟

سیم و کابلها با قابلیتهای مختلفی طراحی و تولید میشوند. به بیان دیگر، علاوه بر وظیفه اصلی هر سیم یا کابل، تطابق آن با شرایط محیط نصب نیز از موضوعات مهم و قابل توجه است. سیمهای سیلیکونی هم دقیقاً با این هدف تولید و مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه این پست، بیشتر درباره این سیم خواهیم گفت.

سیم سیلیکونی چیست؟

هنگامی که از سیم سیلیکونی گفته میشود، غالباً منظور سیمهای برقی هستند که جنس عایق به کار رفته در آنها سیلیکون رابر (Silicone rubber) است. از ویژگیهای مهم عایق و روکش سیلیکون، استحکام نسبی بالای آن در برابر دماهای بالاست. از این گفته معلوم میشود که چرا این سیمها را با اصطلاح نسوز نیز میشناسند.

سیم نسوز سیلیکونی

کاربرد سیم نسوز سیلیکونی

هر جایی که سیم برق در معرض حرارت و دماهای بالا قرار بگیرد یا خواسته باشیم از سیم در زمان بروز شرایط غیر عادی مانند آتش سوزی محافظت نماییم، استفاده از سیم سیلیکونی یک پیشنهاد مناسب خواهد بود. جالب است بدانید عایق سیلیکون علاوه بر پایداری حرارتی از قابلیتهای دیگری مانند مقاومت در برابر سرما برخوردار است و ماده ای بدون هالوژن و کم دود به شمار میرود.