سیم برق افشان مستقیم از کارخانه

سیم برق افشان محصولی نام آشنا و پر مصرف در صنعت و بازار سیم و کابل است. نحوه تأمین و تهیه آن میتواند تأثیری مستقیم بر قیمت تمام شده داشته باشد. ارسال مستقیم از کارخانه برای سفارشهای عمده یک راهکار برای کاهش قیمت است. در این صورت، مشتریان میتوانند سیم برق را ارزان یا به عبارت بهتر با قیمت مناسب و متعادل تهیه نمایند.

آمارهای تولید و فروش سیم برق در ایران نشان میدهد که سیم افشان از تقاضا و مصرف نسبی بالایی برخوردار است. اگر به سیمهای برق به کار رفته در سیم کشی ساختمانهای گوناگون نگاهی بیندازیم، متوجه این امر خواهیم شد. سیم برق 1.5، 2.5، 4 و 6 بدین منظور خریداری و استفاده میگردند.

برای تهیه سیم افشان راههای متفاوتی وجود دارد؛ قبل از گفت و گو در این باره، نخست به دو سوال پر تکرار درباره این محصول میپردازیم.

چرا سیمهای برق را از مس میسازند؟

سیم افشان مسی استاندارد

فلز مس پس از نقره بهترین رسانای الکتریسیته است. قیمت پایین تر آن نسبت به نقره و برخی ویژگیهای مناسب دیگر سبب شده است از گذشته به عنوان هادی در ساخت سیم و کابلهای برق به کار گرفته شود. شاید بپرسید امروزه آلومینیوم هم در ساخت سیمهای هوایی برق و کابلهای قدرت استفاده میشود؛ پس چرا از آن در تولید سیم برق افشان استفاده نمیگردد؟

به دلیل رسانایی پایین تر آلومینیوم نسبت به مس و شرایط ساختاری دیگر مانند ضریب انبساط طولی بیشتر و اکسید شدن، مطابق استانداردها، آلومینیوم در سایزهای 10 میلیمتر مربع به بالا در ساخت کابلهای قدرت مفتولی و نیمه افشان به کار میرود و استفاده از آن در تولید سیمهای برق ساختمانی مجاز نیست.

سیم افشان چیست؟

سیمهایی را که شکل رسانا یا هادی آنها رشته ای بوده و انعطاف پذیر هستند، با نام سیم افشان معرفی و شناخته میشوند. قطر تارهای این سیمها مطابق استانداردها و بسته به سایز هادی خواهد بود.

انواع سیم افشان

قیمت سیم افشان

  1. سیم افشان با عایق PVC
  2. سیم ارت افشان
  3. افشان مسی با عایق LSZH
  4. افشان مس قلع اندود مقاوم در برابر حرارت با عایق سیلیکونی
  5. سیم مقاوم در برابر آتش (ضد حریق) با نوار میکا

نحوه سفارش سیم برق افشان

امکاناتی که در فروش عمده و ارسال مستقیم از کارخانه به وجود آمده، مورد توجه جمع قابل توجهی از مشتریان قرار گرفته است. مشاوران دپارتمان فروش آماده پاسخگویی در این زمینه هستند.