تأثیر برند در انتخاب کابل برق

برند یا نام تجاری یک کابل برق چه تأثیری در انتخاب آن دارد و اساساً میتواند معیار مناسبی برای گزینش بهتر این محصول باشد یا نه؟

مشابه بسیاری از محصولات صنعتی، برندها در بازار کابل برق هم نقش مهمی دارند و تأثیرات متعددی بر آمار فروش و اذهان خریداران بر جای میگذارند. قصد داریم در مطلب پیش رو کمی در مورد نقش برندها در انتخاب کابل برق با شما گفت و گو کنیم.

به طور کلی اگر برند را یک معیار برای انتخاب کابل برق فرض نماییم با مزایا و معایبی رو به رو خواهیم بود. مزیت این روش انتخاب از آنجا حاصل میشود که برند حاصل سالها برنامه ریزی، سرمایه گذاری، تلاش و استقامت در صنعت و بازار سیم و کابل است. همین موضوع باعث میشود که شرکتهای صاحب برند نسبت به حفظ جایگاه خود و اعتماد و اعتباری که در نتیجه برندسازیشان به دست آمده حساس باشند. به بیان دیگر، کمتر شرکت و برندی است که با ارائه مثلاً کابل برق نامرغوب به جایگاه خود در ذهن و حافظه مشتریان لطمه وارد سازد. پس میتوان تا حدی روی این معیار در انتخاب کابل برق مناسب حساب باز کرد.

البته معایبی هم در این میان وجود دارد. مثلاً تجربه نشان میدهد که یک نوع کابل برق با کیفیت ساخت و مرغوبیت تقریباً مشابه از دو تولید کننده، دارای قیمتهای متفاوتی هستند. هنگامی که علت را جویا میشویم متوجه خواهیم شد که یک شرکت تنها به اتکای برند قویتری که دارد، قیمت بالاتری نسبت به شرکت دوم برای محصول خود اختیار نموده است.

به نظر میرسد کار کمی پیچیده شد؛ اما همیشه این طور نیست. میتوان فراسنجها و معیارهای دیگری را هم در کنار برند استفاده کرد تا بیشتر از مزیتها برخوردار شد و از معایب به دور ماند. یک پیشنهاد در این زمینه، استفاده از تجربه افراد خبره است.